PDA

View Full Version : Help a noob wi pls =x



ray9292
08-28-2011, 12:24 AM
I noe there is a lot thread with almost same with this, but i still cnt understand sry =x
Maybe i m too stupid >.>
Btw i nid help T.T
My wi lv 108 nw (camp for 109 after got till high honour rank)
I found that my wi not really gud in tg =x keep dieing >.>
here is my eq and stat =x

S.T helm 40cd (extended)
Osm suit +9
Mystic glove +6 5mamp (no alz buy 7amp =x)
S.t boots +8 7amp
AOP+5
1 phery orb 7cr/31cd+9 (extended)
1 phery orb 26cd+9 (havent extend ><)
3rol1 and 1 cr1
eos6
i m using free board drop from monster (+8def +50mp) nid tis mp for mana freeze =x
2 bracalet +6 ma from NPC
2cd from pet @@v

my stat is
745 ma
604def
22amp
42cr/134cd

can i noe what shld i improve? =x
pls help T.T

Vivisepulture
09-07-2011, 08:30 AM
The first thing that you should improve is your English.

Secondly, I would advise saving some alz, getting vouchers and getting a K-red board.

Halcy
09-07-2011, 08:43 AM
-gears aren't a big factor in low tiers
-level up
-gain wexp for honor as you level, you may learn how to war properly as you move on

Snakeyes
09-07-2011, 10:39 AM
the funny thing is when some1 needs help and ask wat they should improve, then theres always one FOB commenting saying u should improve english...

passerbyer
09-07-2011, 11:05 AM
The first thing that you should improve is your English.

Secondly, I would advise saving some alz, getting vouchers and getting a K-red board.

seriously take that ignorant rant somewhere else he specifically asked for help on his wiz he didn't ask how to improve english(are you the grammer police??curious..)that's like you going to his country or w/e and them saying vice versa, your cool bro? therefore your insult counteracts your advice and makes it invalid and let me see you get heated form this response ima lol all over the place with no response have a nice day

Chifang
09-10-2011, 09:03 PM
honestly just get a tad more m.amp/critrate/def and you'd be fine. a little more m.amp should help you hit a bit harder on non-crits, some more rate so you can hope to crit a bit more, lol. And lastly just some more def so your not soo squishy when fighting stronger classes like WA/FS. if you can't do the whole def thing i'd just suggest merely farming the war your in for higher titles, get some resists added on to help yourself out and of course try to get a K-Red. =)

XFearMyBladeX
09-11-2011, 03:13 AM
The first thing that you should improve is your English.

Secondly, I would advise saving some alz, getting vouchers and getting a K-red board.

hey pinareno botonso,do u think that his english has anything to do with getting some help ?yo no comprende.puedes esplicar o eres pinareno? o.o

xChaosForte
09-14-2011, 03:26 PM
eventually work on getting good stuff above phery too for more base

Sina
09-14-2011, 04:21 PM
you are doing it wrong for a t2 build

forget OSI/Mystic stuff
Go back to stit amped +9/+10 set
use the minimum required stats for stit/phery +9/+10 set

if you keep dying, it's all about your war skills, you are not supposed to tank, forget any skill with less than 7 range and blink away whenever you are in danger
avoid BM2, keep going for Aura+Leg+ combo (use at least one stun skill in your combo) you shall be able to reach 50 rate and 160 cdi with leg (forgot exactly the stats, but something close to that)

Use the damn SP packs and just keep up Aura

if you still die, just go back to tetris :o

ray9292
10-20-2011, 10:21 PM
THX for all reply :D
i did upgrade my wi abit, but still not gud enuf =x
i did buy kred
i did chg my glove to s.t +10
and up my boots and helm to +10
my phery 7/31 d +11 and i chg 1 phery 40cd for critine15 40cd (farm alz for better orb)
chg 1 cr1 to ros9.
i planning to get 12/24 helm (cnt afford 15/24)
does it gud?
now my stat is
lv130(havent done bslv lol)
cr 46
cd 151
amp 44 (1bos3s 1 bos2s =x)
def 702 (with hardness)
magic 862 T.T

may i noe which item shld i upgrade 1st? idk hw to boost my def nw =x

Lann
10-21-2011, 10:36 AM
its not that your gears are bad in that tier, its just that theres a bunch of noob fobs that has mains but decides to farm lower tiers... come t1 and fight against a lvl 79 wiz with +15 lapis 40dmg weapons

ROFLwiz
10-21-2011, 10:43 AM
THX for all reply :D
i did upgrade my wi abit, but still not gud enuf =x
i did buy kred
i did chg my glove to s.t +10
and up my boots and helm to +10
my phery 7/31 d +11 and i chg 1 phery 40cd for critine15 40cd (farm alz for better orb)
chg 1 cr1 to ros9.
i planning to get 12/24 helm (cnt afford 15/24)
does it gud?
now my stat is
lv130(havent done bslv lol)
cr 46
cd 151
amp 44 (1bos3s 1 bos2s =x)
def 702 (with hardness)
magic 862 T.T

may i noe which item shld i upgrade 1st? idk hw to boost my def nw =x

i always go with an orb upgrade first. i'm currently doing this myself. cuz dmg>def as far as wiz goes.

xChaosForte
10-21-2011, 07:27 PM
The first thing that you should improve is your English.

Secondly, I would advise saving some alz, getting vouchers and getting a K-red board.

he was 50 lvls under u back then and 20 lvls under u now and has better stats (and prolly skill) than u. improve your noob self before you start makin dumb ass comments

ray9292
10-21-2011, 08:57 PM
its rely hard to adjust cr and cd. Does ROs10 better than cr2?
coz currently i m using ros9 only =x
next i shld chg my critine to topaz 40cd?
or get 12/24 or 15/24 helm 1st?

xChaosForte
10-21-2011, 09:10 PM
its rely hard to adjust cr and cd. Does ROs10 better than cr2?
coz currently i m using ros9 only =x
next i shld chg my critine to topaz 40cd?
or get 12/24 or 15/24 helm 1st?

ur tellin me,my cd is so low because i need 170 and my 3 cr2's but im poor as hell,also need a pc orb.... and idk what can you afford right now?

edit: try to get the merg ring if u can and then see what u can do